RSS

Första veckan nästan avklarad

Den första veckan är nästan förbi, och jag är förundrad att jag lever. Det uttrycket "Njut Studentlivet" - WHAT?!?! 1. Vad är det som man ska kunna njuta av? 2. Den 25:e dagen i varje månad är inte så exotisk längre. Jag menar, att man nu får en nolla mindre varje månad, gör kanske inte så mycket. Nolla är ju bara en nolla. Jo, det hänger på vilken sida om kommat (,) det står. Har jag sagt jag läser matte? Jo, det gör jag, och nej, det är inte ett dugg kunskapsgivande eller inspirerande. Biologi är något helt annat! Och då menar jag något heeelt annat. Vi fick lära oss igår att solen kommer att försvinna om 16 miljarder år! Wow. Och att det då bara ska ta 6 timmar innan temperaturen har nått hm.. vad var det nu igen, fryspunkt? Så hoppas jag det händer på vintern, då vi har -30 grader. Så blir det ju nästan sommar igen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..

Det var för övrigt tre stcken som frågade mig idag om jag var dansk. Igår var det en som trodde att jag var från Vasa. Den tog måste jag erkänna. Att jag verkligen anstränger mig för att snacka modersmål, verkar inte ha någon betydelse. Men då en av föreläsarna är född i England, uppvuxen i Canada, tidigare bosatt i både Danmark och Skåne, samtidigt som ens klasskamrater kommer från alla möjliga delar av Sverige, så skapar det kallabalik i mitt encéphalon.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria Maria Maria.. min enda redning er at Cornelia är här! Hon pratar svenska! Men ingen som dig finnes på jord.. savner dig! Savner dig, savner dig, savner dig!! Ringte til Søren idag i middagen, han satt på en kontor og "arbejdede".. haha.. ;) Funny! Han har eget kontor!! Og du går i skole!! (og nu bliver det dansk..) Og Niels har kæreste.. bliver aldrig færdig med at undre mig over denne verden og dens mange overraskelser!! Hvad nyt skal jeg finde på? Tja... ikke bliv forundret hvis jeg ringer og siger at jeg er begyndt at trene, for andet er der ikke at give sig til her!!!! ;) Har dog været i biografen og set The Karate Kid.. den var fantastisk!! Og damen foran mig blev vred fordi jeg snakkede så meget, så hun bad mig holde mund.. jeg siger bare: Ingenting er som i Danmark!!

Elsker dig højt og over alt på jord og du er bedst af alle!! Du er i mit hjerte, i min tanke og du er alt jeg tænker på! Hvor er du i timerne? Jeg behøver noget at kunne grine til jeg flækkes sammen med!! Ingen har din humor! Jeg siger det bare; Jeg kunne gode bruge et tilfrosset køleskab nu, for der er et par nye navne der skal føjes til på listen...

KNUS OG KRAM OG KLEM FRA METTE
Hebr. 10,37
Love you darlin'

Frk Andertun sa...

Käre Mette!

Hvor skal jeg begynde. Du e bedst og der er ingen i klassen som dig.

Så Sören tog ikke den Ph.d stipendium han blev tilbudt? Fik han arbejdet som han var på samtale hos i fredags? Skrev en lang mail til ham igår, som han ikke har svaret på endnu.. Men HOLD DA OP, hvad mange ting der forandres. At du begynder at trene, skulle ikke helt overraske mig. Det begyndte vi med for laaang tid siden. Men hvis du begynder med step-up, opera-sanger eller arkeologi, så skulle jeg nok blive lidt forundret. Men der skal meget til.. =)

Min liste er stadig densamme. Men nu bliver jeg virkelig nyskärig på din? Ev. sösken til Ken Adams??? Hihi.. Gläder mig tils vi skal tales ved på telefon =) You've got some forklaring to do!!

Job 16,19!!
Your darlin' -maria

Skicka en kommentar