RSS

Fotboll VM har äntligen börjat!

Så är alla listor klara. Listor över vilka trettiotvå länder som ska vinna vilka matcher. Vilka som går vidare och vilka som flyger hem tidigare än väntat. Jag hade gärna haft Argentina och Spanien i finalen, men då det var omöjligt på grund av gruppfördelningen, blev det istället Brasilien mot Spanien. Spanien vann EM-2008, och jag har på känn att Brasilien dreglar efter ett guld. Enligt statistiken borde de ju vinna. De har ju kammat hem guld vartannat VM sedan 1994. Som vanligt hamnar Italien långt ned. Men jag är faktisk så generös att låta dem komma till åttondelsfinal, men att dom där inte klarar holländarnas forcerade. Holland, är absolut inte något landslag som jag lärt att gilla. Nejnej, för Sveriges snöpliga slut i EM-kvartsfinalen 2004 svider fortfarande.

Mette och jag sympatiserar med alla stackars människor, som i verkligheten ska jaga bollen under alla matcher, så vi tog en springtur (!!!) i parken, till dagens ära. Jag menar dock att det inte behövdes varje dag, då man blir nästan lika svettig av att bara se matcherna. Bara dagens match, mellan Sydafrika och Mexiko var extremt spännande. Sydafrika hade förtjänat det blev mål, då de hade deras stora chans i övertid. Men resultatet passade utmärkt enligt min kalender. Så jag är både glad och tillfreds!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar