RSS

Man måste satsa för att vinna!

Någon fler som är less på att man hittills inte kunnat se ett landslag som inte vågar satsa för att vinna en kamp? Det blir bara halvslappa matcher 0-0, 0-1, 1-1. o.s.v. Inget av de landslag vi hittills har sett är Fotbolls VM 2010 vinnare. Kanske lite tidigt att säga, och jag tar det nog tillbaka senare. Men hallå! Portugal-Elfenbenskusten matchen i radio blev från spännande första halvlev till gonattsaga i andra. Portugal! Som har alla möjligheter för att kunna gå långt (kommer dock bara till 8:dels final enligt min plan) joggar istället bara runt på planen under andra halvlek. Ta bollen och skjut den i mål. Eller gör som Slovenien: Ställ dig i offside position och sparka in bollen, så länge domarna petar näsa och kollar bort.

Hoppas Brasilien visar både stil, och skicklighet i kvällens match mot Koreas norra halva. Man vinner inte ett VM genom 1-1. Gör som Tyskland. 4-0 i öppningsmatch. Det är ett resultat som heter duga!

Btw.. min MSN Messenger är korrupt och pensionerad. Kan inte logga in av någon märklig anledning. Jag sopar bort den första och installerar ny version. Felet är ändå kvar. Jag har både prövat tala vänligt till datorn och den lite mer brutala versionen av tillrättavisning, utan vidare resultat. Alla andra program fungerar fint. Bara messenger som inte vill samarbeta. Vet någon vad man kan göra för att få det till att fungera? Tusen rosor till den som kan!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar