RSS

Comeback!

Så var det väl tre, eller fyra kanske till och med, veckor sedan jag var inne på internet.. Därav kommer mitt avbrott i den annars så enormt intressanta bloggen.

Men rackarns vad mycket som hänt under dessa veckor. Gammal nyhet: Jag har flyttat en våning upp och fick lust att köpa lite nya möbler. Så jag köpte en garderob (120 kg totalt) som jag släpade 1,5 km hem från butiken till lägenheten. Den var tyvärr i delar så själv skulle jag då sätta den upp. Vilket rappel! Det tog mig 7 timmar att sätta ihop den, och då saknade jag dörrar. Som tur var, fick jag hjälp från en självaste möbelsnickare, Daniel.

Annan nyhet: Jag fick besök från sverige!! Det var fantastiskt skojigt att Andreas o David kom!!! Resultatet av helgen: bruten handled på två ställen.. ja, det var mindre skoj, men otroligt roligt med besök!

Den stora nyheten: Min käre broder har gift sig!! Härlig upplevelse då han mot allas vetskap sjöng solo för sin fina brud i kyrkan! Resultat: Inte ett öga torrt och nästintill alla gästerna ligger i förkylning dagen efter bröllopet. Om det är något samband mellan de två, har jag ännu inte kunnat dokumentera..

Nyheten efter den stora nyheten: I och med mitt tillfälliga handikapp får jag inte arbeta på mitt kära jobb. Därför tog jag ett par dagar extra i sverige, och närmare bestämt skåneland. Det var faktiskt härligt med lite ofrivillig semester där jag både fick uppleva lång sovmorgon, spelkväll, lång sovmorgon, grillning och lååång sovmorgon igen! Men den bästa upplevelsen: Cirkus Maximum!!

Helgens nyhet: Jag ska till AFRIKA! Närmare bestämt till Tanzania i okt/nov. Glæder mig helt vildt!

2 kommentarer:

Malin sa...

Visst är de kul å få "visa upp" sitt danmark för svenskor... NI skulle ju nästan ha kommit hit til oss..

Men att jacob gift sig :) vad roligt det visste jag inte..

Han gjorde en Malin och sjöng solo otroligt fint måste det ha varit!!

m.andertun sa...

Det var jättekul att visa dem lite runt! Nästa gång kommer vi ner till Hedensted. Det var väl där du bodde?

Jag hörde du också sjöng solo! Helt otroligt! Jag hade gärna kommit på vigseln och sett det. Helt fantastiskt vackert!

Skicka en kommentar