RSS

Dagen före helg

Det finns många bra saker med Danmark. En av de bästa är deras "ge-och-ta-funktion". Den går ut på att om man hittar något på gatan så är det frivilligt att ta. Detsamma gäller med att om man har något som man inte vill ha längre, men som man inte orkar släpa till röda korset så lägger man det prydligt på gatan och väntar på någon hämtar upp det. Ja, alltså, man kan ju bara inte ta fastlåsta cyklar eller barnvagnar med skrikande innehåll. Det är ju stöld. Men ligger det massa bråte på hög och andra användbara grejer, så är det bara att ta.

Jag har använt mig av bägge funktioner och det är bara fantastiskt bra. Och billigt! Ja, det är ju helt gratis. Och det tycker jag om. Det är både en stor spegel, två badminton rack (med plasten kvar), resväska i storlek large som jag fått tag på. Men sen har jag också blivit tvungen att slänga ut min kära "mogens-soffa" ut ur lägenheten. Den hade jag bara inte plats till. Så då bar vi bara ut soffan och lät den stå prydligt i gat-hörnet och inom två dagar så var den borta! Tadaa vilken bra grej!

I helgen blir det långresa. Hela vägen till Sjælland och LMH. Det är nämnligen elevstævne. Det betyder att lmh's alla gamla elever är välkomna till skolan. Ja, det är dom ju egentligen alltid, men denna helg är det värsta festarrangemanget. Det ska bli dunderbra att se allihopa igen!

1 kommentarer:

Oskar sa...

Är man snål så är man ;)

Skicka en kommentar