RSS

Ge mig något att göra!

Ibland blir man lite less på att ha ledigt. Helt seriöst! Det trodde jag inte när jag gick ut gymnasiet, eller för två veckor sedan, då jag fick mitt iögonfallande vita armband. Men nu har det gått lite mer än två veckor och jag har gjort alla de där grejerna som man vill göra när man har semester; träffa familj, vara tillsammans med vännerna, slappna av, sova länge, se någon bra film och läsa massa böcker. Men nu vill jag arbeta!! Tjäna lite pengar och få känna att man gör lite nytta. Inte hjälpte det då att man går till arbetet idag och snällt försöker fråga chefen om jag bara kan få göra några lätta uppgifter, där man bara använder ena handen. Nejdå, han skickar hem en, och med det bums. Det gick ikket ens att diskutera.

Menmen.. han gör ju bara sitt arbete. Det förstår jag. Men som tur var så hann jag både läsa två skvallertidningar och få två koppar blaskigt kaffe innan jag fick ta mitt pick och pack och gå.

En lite märklig grej hände idag. Det är ju måndag, dvs gemenskapsmiddag hos hyresvärden. Hyresvärden äger två uppgångar och idag var det grillfest för allihopa där de 6 nya hyresgästerna hälsades välkommen. Det är många gemenskapsmiddagar jag har hunnit vara på, eftersom de är varje måndag, men nästan alla femton som kom ikväll var nya för mig! Haha.. det slog mig bara att man har verkligen ingen koll på sina grannar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar