RSS

Gratiskonsert!

Konservatoriet i Århus är bara 10 minuters gångväg från lägenheten. Snacka om lyx. Lyxigt är det också då det nästan är en koncert per dag, hela året! Helt otroligt. Dessutom är många av dom gratis, och det tycker ju jag om. Men vissa dagar har de till och med två konserter på en kväll. Som ikväll, så lösningen var att gå på bägge två. Efter övertalning drog jag med min rumbo och skulle visa hur skojit det är att gå på gratis konserter. Den första, en tvärflöjtskonsert var okej. Ingen wow-känsla, men de var ändå bra musiker. När denne var slut, gled vi smidigt in i nästa konsertsal och hann pusta ut i en halv minut innan den startade. I programmet stod det "rytmisk konsert med tre gitarrister", men det visade sig vara en rock-konsert. Hoppsan hejsan.. det slutade närmast i katastrof för vår del. Men som tur var, var det en gratis konsert, så inga spillda pengar, bara tid och energi. Men tid har jag massor av, och energi.. hm, ja, den ligger på minus vid det här laget ändå.

Idag har jag också röstat i det danska kommunvalet. Märkligt. Det trodde jag inte att icke-danska-medborgare fick göra. Men förra veckan fick jag ett valkort och idag gick jag glatt till vallokalen och det var inga problem. Det var dock lite svårare att veta vem man skulle rösta på. Mitt alternativ var att blunda och kryssa för den pennan landar på, eller välja den som hade finast namn. Demokrati är underbart!


2 kommentarer:

Malin sa...

Ja varför fick vi rösta igentligen?? :) Mysko..
NU kan man äntligen kommentera igen! :) KUl!!

m.andertun sa...

Det var ju "bara" kommunval idag. Hade det varit i motsvarande riksdag hade det nog inte gått. Men det var ju helskojigt att rösta. Men värsta gigantiska valsedlar dom har =)

Skicka en kommentar