RSS

Hoppsan.. Vallen igen!

Jag hade precis slagit mig till ro en vecka i Århus, efter det den långa turen runt rikets alla hörn, innan jag började vimsa runt igen. Jag hade nämligen den stora förmånen att visa några ingrodda danskar, ett svenskt läger. En hel karavan, dvs två bilar som längs vägens blev fullsatta, körde på torsdagens morgon från Aalborg mot Smålands Silverdalen. Vägen dit bjöd på alla dess lustigheter. Några fick för första gången se barrskog, men den stora upplevelsen kom ca 10 km från ankomstorten då en livs levande älg ville göra oss sällskap. I Danmark får man lära sig att man ska hellre köra ned de fyrbenta djuren, istället för att väja, men då det gäller älgar är det inte en särskilt bra idé. Danskar som tidigare pratat så snällt om älgar, fick i varje fall se att de djuren inte är så exotiska som de tror! Och det var nästan synd om Jacob som för andra gången på två veckor måste förklara sig för chefen, varför hans arbetsbil måste bytas ut. Men han var vid gott mod, det kunde trots allt gå mycket värre. Bara tänk, hade de haft förardörren på vid gavel, hade ju älgen trevat rakt in i bilen, istället för att den nu galant stångade bilen så den åkte ner i diket.

Under AHL-lägret's senare hälft, som var enastående btw, fick jag för mig att åka hem till päronen, igen! Tredje gången på mindre än tre månader. Det är ju nästan rekord! Så nu njuter jag Norrlands lite långsammare tempo. Men det är fortfarande ingen snö! Vad är det som händer, global uppvärmning?! Hur länge jag blir hemma får jag se. Ingen tillbakaresa är bokad i varje fall, för det finns inget bättre än att bara ta det som det kommer. =)

Den som har gärningar att peka på får sin lön, inte av nåd utan som något han har förtjänat. Men den som utan att bygga på gärningar tror på honom som förklarar den ogudaktige rättfärdig, honom räknas hans tro till rättfärdighet. Rom 4:4-5

0 kommentarer:

Skicka en kommentar