RSS

Bloggen har hållit jullov..

När man själv hållit ett välbehövt jullov, tar det lite tid att komma igång igen. DENNA blogg har därför både blivit undangömd och glömd. Men åter till verkligheten. Tentamen - fysik - måndag - Östra paviljongen - 0900. Hur jag än vrider och vänder på det återkommer jag till:

1. Vad oklokt det är att lägga tentamen precis efter raket-månaden.
2. Tenta i julruschen är mycket bättre!
3. Men vad hände med plugg-planeringen?
4. Åh! Där var den.. lite dammig under sängen.
5. OJ! Är det, det här man ska kunna??!
6. Bäst att sätta igång
7. Två min senare: Filosofiska tankar.. OM nu tentan var i december hade den varit över nu..
1. osv. 2.osv..

Men ändå.. Jag längtar till jag får sätta in samtliga papper i rätt flik i min fina, vita pärm. Så min bokhylla blir komplett.

Nej, nog om plugget. Nyåret är förbi. Blickarna är härmed riktad till sommaren. Började kolla lite på allt jag måste/vill/önskar hinna och inser att när det viktigaste är nedklottrat, passar allt perfekt. Mellan alla läger/camping/div. arrangemang/reser är det en dag över. Det får då bli den klassiska tvättdagen. Bara en hake.. ingen tid över till jobb. Och när man inte kommer på jobbet, har löneutbetalaren en tendens att sluta överföra pengar. Ajaj, inte alls roligt! Men det är länge innan sommaren och kanske, kanske får universitetet för sig att ge just mig ett extra ledighet, eller kanske det kan komma in en sommarbonus på lönekontot.. Men, det händer nog bara i drömmens värld.

"Så gläder jag mig över svaghet, misshandel och nöd, över förföljelser och ånget, eftersom det sker för Kristus. Ty när jag är svag, då är jag stark."
2 kor 12:10

0 kommentarer:

Skicka en kommentar