RSS

Så har en vecka passerat..

Så har bibelcampingveckan på Haderslev Næs snabbt passerat förbi. Jag åkte tåg och buss ner till Haderslev i måndags och kom hem till Århus i går. Det är många intryck och upplevelser som man länge kommer att minnas.

Jag blev positivt överaskad över att bibelcamping på Haderslev Næs var så bra som den var och jag längtar till nästa år. Det är så att det är bibelcamping i tre veckor, och en av de veckorna är "ung uge", då det nästan bara är ungdomar. Denna vecka kom det omkring 500-550 ungdomar! Sen är det också några äldre par som inte märkt att de har fyllt 75 år, men det är bara trevligt att de i varje fall känner sig lite ungdomliga =D. Att veckan blev så fantastisk som den blev har nog mycket att göra med att det kom så många, hela trettiofyra styckna LMH'are från 08/09. Några var med en afton, andra ett par dagar. Och då fanns det ju dem som var där hela veckan, som bjöd på mat och dryck och socialt umgänge i husvagnens förtält från morgon till sen kväll, varje dag!! Bara det att en svensk flagga hissas på platsen, för min skull gör att man känner sig extra välkommen. Då den en dag inte blev hissad fick jag ironiskt skälla ut LM's ungdomssekreterare (som har den bästa humor) tills Frank o Kristian tog initiativ och satte upp den igen! Jag visste ju inte hur man gjorde.. de har några märkliga flaggstänger på Haderslev Næs, där de fick ta ned hela stången för att sätta flaggan i topp. Tänk så mycket rappel för en flagga, men det är ju inte vilken flagga som helst =)

Det var några riktigt braa predikningar/bibeltimer vi fick lov till att höra. Under de fem förmiddagsmötena fick vi genomgått Galaterbrevet, Efesierbrevet, Filipperbrevet, Kolosserbrevet och 1 Tessalonikerbrevet med Flemming Poulsen och Christian S. Maymann. Kvällsmötena blev hållna av Peter Rask, som talade öppet, förmanande och så konkret. Det är en stor fördel att det är samma person som håller flera sammanhängande möten eftersom det både är lättare att följa med men också det att det blir mer fördjupning i ämnet då alla mötena hade sammanhang.

Finns det då inget negativt om bibelcamping?! Jo, klart det gör, men det är mindre kul att skriva om. Det kan aldrig bli perfekt, det har jag insett att det inte är lönt att sträva efter. Det kan dock bli bättre.. Det är ting som görs på andra sätt i Danmark än vad det görs i Sverige, som man nu själv ska skapa sin egen mening om. Men vad det än är, och så länge det inte tar fokuset bort från korset, det kors Jesus dog på för din skull, så menar jag att det är OK.
Kort och gott: Åk på bibelcamping. Du ångrar det inte. Ja.. eller så gör du det, men då har du i varje fall med dig en erfarenhet.

Nu är det en veckas mellanlandning innan Virksund Bibelcamping som är vecka 30. Det är lite märkligt att inte vara på Fridhem som jag alltid har varit innan, men jag tror inte det skadar med lite variation. Men innan Virksund BC, kommer Julie på besök till hos mig i ett par dagar. Det är med hon och sex andra danskar jag ska åka till Tanzania i okt/nov. Jeg glæder mig hel vildt!

Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe,
medan vi ännu var syndare. Rom 5:8


1 kommentarer:

Malin sa...

Men visste inte att du ska till Tanzania.. men va kul Maria.. vad är det ni ska göra? bygga staket? =)

Skicka en kommentar