RSS

Det går i slow motion..

Så har den dagen gått som jag så länge sett fram emot -> Besökt sjukhuset igen, där flera nya röntgenbilder skulle tas. Tänka sig, så ofta som jag ränner i de korridorerna, skulle man ju tro jag var en anställd. Jag behöver i varje fall inte de där pedagogiska instruktionerna hur jag ska hålla handen då bilderna tas; jag kan alla positionerna. Men det gick inte helt som väntat. Jo, delvist, för gipset blev borttaget, och hurra (!) för det, men det har istället blivit ersatt av en skena som jag blivit beordrad att ha på i en hel månad! Dvs, jag kommer vara sjukskriven nästan fram till jul. Det trodde jag aaaldrig! Men tänk det positiva: Eftersom skenan inte är så klumpig som gipset, så kan jag ha på mig långärmat igen! Det började bli lite kallt, att bara kunna gå runt i t-shirt..

Sedan blev det raka spåret till Netto, lågprisbutik! Det blev nästan farligt för VISA-kortet. Men den butiken hade inte tillräckligt mycket godis för att jag skulle bli tillfredsställd! Så därför blev det också radikal förändring på chips- och popcorn hyllorna..

Så nu, fem timmar senare, har jag fått möjlighet att coola av mig lite. Och mitt griniga tillstånd förvandlats till smärtor i magregionen. Men så mycket godis som jag har satt i mig, så lär jag inte har några problem med att hålla tomtens byxor på plats.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar