RSS

Jag är försäkrad!

Jag fick brev idag!! Det är alltid spännande att få brev på posten, för det är inte så ofta det händer. Och så länge det inte är räkningar, brukar det för det mesta, vara intressant läsning. Dagnes underhållning bjöds på ett tjockt brev i form av ett låångt policy-dokument från ett försäkringsbolag. Ja tänka sig, jag blev till slut less på att leva i ständig rädsla för att bli ruinerad om jag någon gång skulle råka vara skulden till någon form av kalabalik. Så jag har skaffat försäkring. Härligt, nu slipper jag tänka mig för och kan göra en massa dumheter! Hm, jag ska kanske ge inlines en extra chans. Dens korta karriär, ca en timme för många år sedan, slutade vid en lyktstolpe med både huvudvärk och riven byxa. Troligtvis var nog några tårar också inblandade. Efter analyser kunde det konstateras att det kan vara en bra idé att kunna bromsa innan man beger sig ut i storstadstrafiken. Eller så kanske jag bara håller mig till cykeln. Olyckor med det fordonet har jag ju en viss erfarenhet om..

En sväng på stan har det också blivit, och jag brast ut i ett asgarv då jag i en butik hittade ett par gummistövlar, med 7 cm klack!! Nu kan till och med fina stads flickor leka i geggan! Vilken syn!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar