RSS

Två månadersdag

Det har varit lite svårt att få tid till att blogga de senaste veckorna. Ja, tänka sig.. Det är inte helt lätt att ta ledigt från sin stressiga vardag, till att slösa dyrbar tid framför datorn och att dessutom ägna den tiden så slösaktiskt som att skriva vad man har gjort under dagen. Jo, jag har faktiskt enormt stressigt ibland. -För att bara beskriva en del av dagnes händelser:
Nummer 1: Sova länge - ingen utvilad kropp fungerar bara inte. Minst 12 timmars natt är okej.
Nummer 2: Hitta de rätta kläderna för dagens evangemang - När man lever i en kappsäck, som jag gjort de senaste två veckorna, kan det faktiskt ta lite tid innan man hittar den tröjan som man bara måååste ha på sig idag. Självklart ligger den också underst och har man tur är den inte nerkladdad i en halv flaska body lotion.
Nummer 3: Gå och hämta posten - Det är faktist enormt långt till postlådan! Man måske ju först klä sig för vinterväder i kalla norrland, gå hela vägen ner till den stora vägen, gå över stora vägen, och sen hela, långa vägen tillbaka!! Tacka vettja, Århus, där all post dimpar ner i vardagsrummet. Den enda stora ansträngningen ligger i att böja sig ner för att plocka upp den. Det är mer än nog för mig.
Nummer 4: Låt mig slippa förklara allt rappel med att laga mat...
Färra veckans nyhet var att brorsan och min nya syster köpt en bil. Förrigårdagens nyhet var faktiskt att jag landat i skåne-land. Gårdagens nyhet är att min ingifta bror också köpt en ny bil. Bilkampen mellan bröderna har bara börjat! Men jag måste då erkränna att en guldig-volvo ser mycket finare ut än en himmelsblå peugeot. Det är (bara) färgen som avgör, helt klart!
Dagens nyhet är att det är fotboll i kväll!!! Jippi! VM-kval Sverige-Danmark. En spännande rysare som jag tillåter, bara får sluta på ett sätt. Vinst till moder-nationen.
Btw.. för ett par dagar sedan rundade jag två-månaders-dag med min betongarm! Hurra! Nu är det bara flera veckor kvar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar