RSS

Äntligen lördag

Ibland flyger bara dagarna iväg. I torsdags arbetade jag hela dagen och sedan var det LMU, ungdomsmöte, och i fredags arbetade jag också hela dagen och på kvällen var det spelafton. Det var riktigt skoj! Risk skulle ju självklart spelas och som alltid blev det förbjudna allianser och brutna muntliga avtal. Men det är ändå det som är charmen med Risk. Kanske inte när tärningarna inte slår som man vill och man är fyra länder från att klara sitt uppdrag och sen blir det förstört av motståndaren man själv skulle slå ut.. men trots det är det enormt roligt!

Jag har inte fått klart för mig hur många det är som bor i min trappuppgång. Jag ser nästan nya ansikten hela tiden. Men ser man på antalet produkter i duschen eller antal förpackningar vid tvättmaskinen så borde ett tjugo-tal kunna bo här.. Riktigt så många är det nog inte, men det är definitivt fler tjejer än killar.

Idag är det äntligen en ledig dag. Puh, vad mycket energi det tar att arbeta. Det har jag inte helt vant mig med än. När man suttit vid en skolbänk det senaste året och inte varit särskilt aktiv förutom en timme om dagen då vi spelar volley, till att gå i raskt tempo i 7 timmar med en halvtimmes paus. Utöver det har det blivit mellan 10-20 km på cykel varje dag för det har alltid varit papper eller andra dokument som skulle ordnats och trots jag bor i centrum så är det långt till både det ena och det andra.. Så motion får jag, i stor mängd, och det är ju på sitt vis bra, för många säger ju att det där med motion ska vara hälsosamt...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar