RSS

Dagens med stort D.

Mitt första tabbe på jobbet hände idag.. Jag är ju ny på jobbet, tredje dagen idag, så jag är fortfarande på introdagarna. Och i morse började vi klockan sju, som vanligt, och det är alldeles för tidigt ibland, som idag. Så sitter jag där klockan sju och det är så att de första 20 minuterna snackar personalen om det ena än det andra. Och plötsligt skulle bossen förklara för mig att det är två praktikanter i gruppen.. och så råkade jag sluta lyssna för tre sekunder och sen hör jag han säga: "Så maria är här med oss idag och sen ska hon gå med den andra gruppen imorgon."
Tänk dig då mig, halvliggandes i stolen, och ögonbrynen nästan i hårfästet och ansiktet som ett enda stort frågetecken. Jag kunde då absolut inte få det att stämma att en av eleverna, eller de andra arbetarna där för den delen, hette maria, för det var en tjej och en kille och tjejen hette då absolut inte maria. Till slut frågade jag: "Hvem er maria?!" Och så svarar han: "Det er ju dig. " Och mitt svar då blev något i stil med: "nå, så jeg heder maria.."
Så dumt och djupt pinsamt!


Annars har dagen gått rätt smidigt! Fick besök av gamla LMH'are på min självaste födelsedag, och det bjöds på kakor och tårtor i plural. Riktigt trevligt att få besök, verkligen!! Till och med familjen som äger trappuppgången jag bor i kom på besök och av dom fick jag bland annat en toast! Jag har bara de bästa hyresvärder! På måndag har de bjudit oss på grillfest i trädgården =) Det blir festligt.

Nejda.. nu är det sent igen och imorgon ska jag sitta vaken i personalrummet klockan 06:59 exakt.

1 kommentarer:

Malin sa...

haha.. såna saker kan hænda når de er så pass tidigt på dagen =)

Velkommen in i bloggverlden Maria!! =) Jætte kul!!

Sitter nu på thomas anvændare som har danska bokstæver så de ær dærfør jag blandar allt och ingeting =)

Skicka en kommentar