RSS

håll igång..

Japp, då gäller det ju att hålla sidan lite vid liv..
Jag har haft en lång dag idag, och än är den faktiskt inte ens tre. Så längre än så här, blir den ju förstås. Men när man går upp klockan sex som jag gör nu för tiden, hinner man faktiskt med en hel del innan klockan är tre..
Finns det något mer irriterande än att cykla till andra sidan stan för att få ett stycke papper, men så har dom stängt, dvs. man har cyklat helt i onödan? Nej, och ännu mer trist är det då man gör det två dagar i sträck, med samma resultat. Som igår till exempel. Jobbade från sju till två och skulle sedan cykla till Højbjerg, till Skattecentret i Århus, för att få ett skattekort. Ja, det är ett sånt där kort som gör att man slipper betala skatt på de första 43 000 kronorna man tjänar. under ett år. Så då jag kommer in till receptionen, flåsandes efter min cykeltur, lägger den damen med det röda läppstiftet huvudet på sne och säger att de hade stängt för en halvtimme sedan. Osis! "Kom tillbaka en annan dag, men innan klockan två" säger hon och ler... Så idag, fick jag gå från arbetet 1,5 h innan jag egentligen skulle ha slutat, men med lön (tack för det), så då befann jag mig på skattekontoret 13:32 exakt, och nu står en annan dam i receptionen. Hon såg precis ut som den där äldre damen med vitt hår, i Vintergatan 5A som jag såg för säkert 15 år sedan på SVT1. Och så säger hon att den del av Skattekontoret som har auktoritet att skriva ut det dokumentet jag behövde hade stängt idag för någon speciell anledning.. blablabla.. Man känner bara att man blir mer grinig, men det är ju inte "Vintergatan-damens" fel att de hade stängt, så de lönade sig ju inte att beklaga sig hos henne. Så ett djupt andetag och sen stormade jag ut, cyklade en mil räser hem och åt lite glass. Så nu är allt bra igen.. Men på torsdag blir det tredje gången gillt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar