RSS

Hoppsan hejsan!

Ja, då blev det att man själv börjar med något som många andra hållit på i flera månader, om inte år! Det blir intressant att se hur länge jag håller den öppen, men än så länge ser det ju lovande ut =)
Yes box! Jag är en 21-årig flicka som upplevt både ett och annat. Arbetat i USA och Norge (självklart Sverige också), men har det sista året flytt min kos till Danmark. Ja, berest är nog ordet, men än har jag inte satt min fot i varken Asien, Afrika eller Oceanen. Det tar jag på sikt!
Men tillbaka till Danmark-> varit elev på LMH - Luthersk Missions Højskole (eller som några danskar kallar det: Lediga Mäns Hopp), i tio månader, där jag fick fördjupa mig i Den Heliga Skrift, Bibeln. Det är nog det bästa jag gjort i mitt liv so far..
Men nu då? Jo, när højskolelivet tog slut var jag inte helt färdig med Danmark, utan valde att ta det stora klivet över Stora Bælt, dvs. JYLLAND, och närmare bestämt Århus, och här har jag nu bott i två hela veckor plus en dag! Det blir spännande att se hur det kommer att gå...



Dagens bibelvers: Jag är betryckt och fattig, men Herren har omsorg om mig. Min hjälp och befriare är du. Min Gud, dröj inte! Ps. 40:18

0 kommentarer:

Skicka en kommentar