RSS

Min Viktor!

Viktor, min cello, har fått en mindre skada. Inte alls bra! Jag har ingen aning hur den blev till, men plötsligt var det bara två skåror i träet. Det är nog inget farligt, men nu glänser den inte lika mycket som de andra celloer i orkestern. Och jag tror helt bestämt att Viktor också har fått en förkylning, för han gnisslade lite mer än vanligt till kvällens övning. Att det beror på att den stått i lite kallare temperatur de senaste dagarna, eller att min nya g-sträng inte blivit tillräckligt spelad på får vi se.. Nästa övning är inte förrän om två veckor, så nu borde jag ha mer tid att öva här hemma. Om det blir gjort, ja, det är en konst att få tid till.

Annars har helgen både varit avslappnad och härlig. Varit i Skåne en sväng, besökt släkt och vänner. Blivit fodrad med massa mat, dessert, och godis. Prövat våfflor med socker och knäck. Det smakar fint enligt mig, men Thomas hade annan åsikt. Men du vet inte förrän du själv har prövat, min käre svåger! Spelat piano, och läst en bok. Lekt med Alex och ätit ännu mer godis! Och glass! Gottigott! Ringa hem - man ska ju passa på då man är i Sverige, för att till sist välja bort sin skönhetssömn mot 10 timmar lång hemresa till Århus. Katastrof att det tar så lång tid, men så länge man håller sig borta från nattetid-tåget är förbindelserna mycket bättre.

Jag har äntligen fått min ID-bricka till arbetet. Ja, tänka sig, efter 10 månader i trogen (?) tjänst. Jag har ju inte direkt saknat den. Jag vet ju vem jag är. Men börjar fundera om chefen vet det, då det står Rut Andertun på brickan. Att svenskar kan ha flera förnamn gör det danska folket totalt förvirrat. Att dom däremot kan ha en hel rad efternamn är en självklarhet... Öh, nej!

Ingen annan frestelse har drabbat er än vad människor får möta.
Gud är trofast,
han skall inte tillåta att ni frestas över er förmåga,
utan när frestelsen kommer, skall han också bereda en utväg,
så att ni kan härda ut.
1 Kor 10:13


1 kommentarer:

Anonym sa...

Hvilken gledens dag!! Du er vel klar over at det første jeg gjør hver morgen Maria er å se om du har skrevet noe nytt på bloggen din! OG JA! Tenk det altså.. Og jeg ler alltid vilt av dine fantastiske historier - "trogen tjänst"? Haha.. Når du først arbeider tror jeg du er veldig pliktoppfyllende og også trofast..men har noen spurt om mer fri enn deg? Men er det noen som fortjener fri er det etter min mening deg; du burde komme på arbeide og så bli sendt hjem igjen bare fordi det er deg! ;) Fantastisk!

Og Viktor er syk.. inte bra, inte bra. Jeg - som har planer om å bli psykolog - kan jo fortelle deg at idag blir mange faktisk syke fordi de er ensomme! De blir triste og leie, og når man snakker med dem har de den ynkeligste stemme - for ingen passer på dem! Kan Viktor ha opplevd noe lignende? At den som skulle stå ham ALLER NÆRMEST faktisk ikke har vært der for ham? SHAME ON YOU MARIA!!

Jaja..jeg må videre. Jeg skal bare ha gjort unna tidenes teiteste matematikkinnlevering, og så overleve de fire undervisningstimene idag, så er jej igjen glad :) Og Rune er allerede oppe, hvem skulle tro det? Han skal nok møte klokken 8 sharp idag! HAHA! ;)

Vi ses Maria - ingen er så god som du!
- og takk for det herligste vers!
Klem

mb

Skicka en kommentar