RSS

Universitets frustrationer..

Det börjar närma sig tidspunktet, då man ska besluta vad man ska studera. Ja, tänka sig. Jag ska sitta på skolbänken igen. Möjligheterna att jag kallas "vuxen" har nu ökat markant. Men när jag tillslut har tagit beslutet om vilken utbildning jag ska läsa, så har självklart universitet ändrat behörighetskraven. Dvs, jag måste läsa ett basår innan jag ens kan söka in. Nu börjar man undra varför man valde Designprogrammet på gymnasiet.. Menmen.. jag ångrar det ju inte, men åh (!) vilket rappel det blev!
Det kan faktiskt betala sig att läsa farmaceut, ja, det är det jag har valt, i Danmark. Det är en högre utbildning, som kan kan använda i hela EU, och inte bara i Sverige, Norge och Finland, om jag skulle ha läst det i Sverige. Plus, det saknas "bara" två kurser från gymnasiet för att vara behörig i Danmark.
Det är bara ett problem.. Ska jag studera i Danmark, ja så blir jag köpenhamnare istället för Århusian.. Kan det bli värre??? Kära nån!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nei, må si meg enig...kan ikke bli mye verre altså! Flytter du til København så overlever ikke jeg i hvert fall...københavnerne derimot får det meget bedre...hvorfor er verden så urettferdig? Og hvorfor kan man aldri være i nærheten av alle man er glad i samtidig? :S

;) Ingen sa at livet skulle være lett!!

mb

Skicka en kommentar