RSS

Flytt, besök, konsert, allergi - Allt på en gång!

Det rullar på för fullt kan man säga. Jag har precis flyttat och det gick smidigare än smidigast. Fick packat allt i kartonger och skruva isär alla skåp i onsdags, flyttat allt på torsdagen för att hinna få upp allt innan fredag då jag fick besök, av ingen mindre än mina föräldrar och Marta. Jag fick också köpt en sängram till sängen, men när jag äntligen lyckats skruva ihop den, insåg jag att den inte var helt så fin som jag trodde. Rappel, så nu är den till salu. Man kan ju inte nöja sig med något, när man vet man kan få något bättre. Det som var bättre i denna situation var alltså en säng och madrass som jag hittade på gatan. Inte så pjåkigt. Det fanns också några träben inklusive! Det får duga tills vidare.
Det var härligt med besök! Självklart skulle man visa Århus alla goda sidor fram. Slottet, parken, minnesparken, havet, bokskogen, stadsbussarna, gågatan, ån, och inte minst musikhuset. Allt ska studeras och dokumenteras med Canon PowerShot A9. Lite komiskt att vara en av stadens turister för en helg. Mamma o Pappa hade dessutom med sig min beställning på billigt godis och kaffe. Så jag har inte annat än njutit de senaste dagarna med både Alias och godis. Tyvärr tar det slut allt för fort. Så ni är välkomna igen =) hehe.

Nu är det inte alls länge innan konserten i Hernings kongresscenter, som jag ska spela på nästa helg. Jag blir bara nervös av att se reklam-bladen. Så nu är det tänkt att det ska bli hårdträning vid flygeln de närmaste dagarna. Det vill säga att jag inte kan jobba på telefonjobbet med gratis kvällsmat. Ajaj.. men idag hade dom bara nyttiga nötter, med skal. Och det intresserar ju inte mig.

Pollen har gått igång på allvar i Danmark. Det var så illa i onsdags att chefen har beordrat mig att hålla mig hemma två dagar. Super härligt, men ledig kan man inte vara hela tiden. I morgonbitti ska jag checka in på kontoret 07.00 sharp. Åh, kära nån!
Tänk på honom som måste uthärda sådan fiendskap från syndare,
annars tröttnar ni och tappar modet.
Hebr 12,3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar