RSS

Vår-vår-vår!!

Mette och jag har bestigit Århus högsta berg! Ja, kan du tro. Till och med Danmark har ett berg-rikt område. Tre konstgjorda kullar med var sin konstgjord sjö! På toppen väntar en betongbänk och fin utsikt över Århus city. Strapatsen var så hård att vi halvvägs fick stanna och kippa efter luft. Det är en aning svårt att få syre ner i lungorna när man både kiknar av skratt, samtidigt som man ska hålla koll på var man sätter fötterna. Stället kryllar av sniglar!!

I söndags var det loppmarknad! Det finns inget bättre än det. Gamla, nya, oanvända, använda grejer till förhandlingsbar och billig pris. Men stor fara att man kan bli ruinerad. Det blev jag. Jag hittade allt för många grejer. Afrikanska salladsbestik, spotlights, två fat, kaffeburk, smycken, bordlampa. Plånboken blev tunn och väskan tung.

Dom spotlights'erna jag köpte, hade ingen stickpropp eller genomgångsavbrytare så det skulle jag få fixat idag. Det gick utan större problem. Då man inte har någon verktygslåda får man hitta andra lösningar. En nagelsax kan användas som avbitartång och stjärnmejsel kunde ersättas med en nagelfil. Man känner sig nästan stolt!

Dagens aktiviteter bestod också i att plantera blomfrön och morotsfrön i vår rabatt. Åh, det är så många fördelar med att ha flyttat till ett hus med trädgård istället för mitt i centrum. Hoppas vår flaggstång kommer upp snart =)

Om än bergen viker bort och höjderna vacklar,
så skall min nåd inte vika från dig och mitt fridsförbund inte vackla,
säger HERREN, din förbarmare.
Jes 54,10

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var en fantastisk tur til Hasle Bakker.. må dog skuffe dig, der findes, ifølge Wikipedia, et endnu større bjerg i Århus! Jeg forstår at det er svært at forestille sig, Spiralen var jo næsten uoverstigelig stor..I'm sorry:P

Siden vi bor 5 meter fra hinanden, men alligevel ikke ser hinanden, så bør jeg vel heller fortælle hvad jeg faktisk laver. Idag har jeg handlet ind, gulerødder!(de ligge i køleskabet - så bliver du sulten er det bare at tage;)). Og så har jeg været henne i Eskildens musikbutik ved Hasle Torv - den er fantastisk! Hvorfor har vi aldrig været der før? Vi MÅ derhen en dag Maria! Og ellers? Jeg skal i skole for sidste gang i dag - dejligt. Og fra fredag af skal jeg så til at være ansvarsfuld og læse på egen hånd..haha!

Vi er forresten inviteret til Anne Debora fredag aften..
og hvordan blev det med koncerten? Er det flere pladser i bilen?

Kram til verdens mest fantastiske pige - vi ses nok i aften!

Og tak for endnu et fantastisk blogindlæg - jeg elsker dem! ;)

m.andertun sa...

Åh, nej! Var det ikke ens Århus største bjerg? Hvorfor gik vi så op på Spiralen? Kun det største er godt nok. Det tar vi i næste uge.

Ja, det er ikke langt fra hinanden nu. Du sover nu, og jeg vil ud og købe stof til køkkengardiner og inde på værelset. Men D. er i vejen.. Jeg er låst inde i mig eget hjem. Katastrofe!

Ja, det bliver fuld bil imorgen, och vi tar nok af sted kl 9 allerede. Judy har ikke bekræftet afgangen endnu. =) Men det bliver spændende med koncert i vestjylland.

Sov godt min kære veninde.

Skicka en kommentar