RSS

Nervositet på topp!

Mette o jag har precis kommit hem från födelsedagskalas. Supertrevlig kväll! Klockan är ett på natten och imorgon ska vi till Herning och dess kongresscenter. Den stora dag, som jag väntat på, med blandad fruktan och förväntning i nästan sex månader är här. Konserten är om exakt 18 timmar och 36 minuter. Rackarns vad denna vår har gått fort. Jag har inte fått övat så mycket som jag borde.. Vars har tiden flugit iväg?!

Som vanligt har nervositeten funnit sig till rätta som en hård knut i magen. Ibuprofen hjälper inte och djupa andetag hjälper i varje fall ikke ett dugg. Lugnande ord som "Det löser sig" klingar falskt och försvinner lika fort ut ur det andra örat. Men så är det när man ska stå ensam inför 800-1 000 människor. Det får man lika gärna vänja sig vid, för det försvinner inte. Vare sig det är 50 eller 5 000 människor som granskar en från topp till tå.

Så kan man bara göra det bästa av situationen. This is my game!

HERREN är min herde. Mig skall intet fattas.
Ps 23:1



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej..ikke meget der hjælper når man er bange og nervøs. Men måske skal du prøve at tænke om grunden til at du skal spille? Og grunden til at der er koncert? Den dybeste grund er jo at mennesker skal mindes om Jesus, se Jesus igen, og glæder over at vi er hans! Det at du i sig selv er villig til at spille er et vidnesbyrd...så må det gå som det går!

Jeg er meget glad for dig Maria! Sov godt!
:)

mb

Frk Andertun sa...

Åh, tak søde Mette. Det er fuldstændig rigtig. Jesus og himmehåbet. Nu er det kun tre kvarter inden vi tar af sted. O la laaa!! =D

Skicka en kommentar