RSS

Julkonserten - en succé!

Tiden går bara alldeles för snabbt då man har roligt, och nu är två julkonserter en minne blott. I går hade vi i symfoniorkestern en konsert på rådhuset. Det kom massa folk och vi skulle upp och stå, för att ta emot applåder, minst tio gånger under hela konserten. Bara det var en upplevelse. Vår inhyrda pianist till den här konserten, Jacob Nielsen, var en av de bästa pianister jag någonsin sett och hört. När konserten var slut, blev jag lite fjortis och pillade lite i hans noter, och fick till o med hälsa på solisten i egen hög person. Man är nästan lite stolt att man fått möjligheten, både att få spela i orkestern, men också att det är med så otroligt duktiga musiker. Lilla jag sken som en sol, hela dagen. Men nu, dagen efter, har jag alltså ont i mina kinder.

Dagens konsert var med LM's Aroskirke i Århus. Vi var två som planerade hela konserten, och det tar bara så mycket tid och energi. Det är så mycket man ska tänka på och fixa att man , nu efteråt, känner sig som en ballong som blivit av med all luft. Men när det är så roligt som det är, och att de önskar att vi gör en till konsert till våren.. ja, då är all möda och besvär helt klart värt.

Dig, Herre, tillhör storhet och makt, härlighet och glans och majestät,
ja, allt vad i himlen och på jorden är.
..
..Så tackar vi dig nu,
vår Gud, och lovar ditt härliga namn.

1 krön 29:10-13




0 kommentarer:

Skicka en kommentar