RSS

Tillbaka på jobbet!

Det är hårt att vara tillbaka på arbetet. Oj! Ja, du läste rätt. Tänka sig att den dagen äntligen blev verklighet! Jag skulle ju egentligen vara sjukskriven en månad till, och det är jag också, för jag jobbar bara ett par timmar om dagen. Jag har inte heller mina vardagliga uppgifter, utan det går nog mer under kategorin "springflicka". Mycket trevligt att lulla runt, göra kaffe och sprida positiv atmosfär, är ju inte alls svårt bland mina julglada arbetskamrater =)

Märkligt, nu flyger dagarna bara iväg. Jag hade helt glömt hur det är att ha en fullbokad dag. Men det är härligt med lite stress. Man blir så mycket effektivare, och det är ju helskojigt att ha något att göra. För tillfället har jag fullt upp med att hinna bli lika duktig som alla andra i orkestern innan det är konsert. Jo, förresten, den vill vi gärna ha folk som kommer o applåderar. Sätt ett kryss i kalendern för den 12 december, kl 15:00 i Rådhushallen i Århus. (Pris: 60 kr). Om ni inte vill komma för orkesterns skull, så ska ni bara komma ändå. För det är en helt sjukt bra pianist som spelar! Jacob Nielsen var namnet... lägg det på minnet.

Det var i de senaste dagarna, idén kom att resa utomlands. Biljetterna är redan bokade. Snacka om att, för en gångs skull, inte ha beslutsångest. Barcelona, baby!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah yeah yeah baby! Barcelona here we come!! Gleder meg vilt Maria! Og sinnsykt godt det skal bli å komme hjem til Danmark igjen - nå har jeg visst vært i Norge lenge nok! :D 24 dager til vi ses fr. Andertun! YEHUUUU!!!! hilsa Niels og Søren og Jakob og Martin og Linda og Ruth og Andreas og David og alle andre du snakker med - vi ses! Hebr. 10,37 og Åss ... v.3.(du vet nok hvilket nr..vår sang!)klem fra Mette

Maria Andertun sa...

Hej söde. Ja, jeg gläder mig helt vildt til at få opleve det eksotiske land. Vi snakkede, nu her i weekend, om at ta en endagstur til Mallorca eller Palma. Det kunde måske väre sjovt! Syng sangen FS 105 og läs Es. 59,1! Det er også tid at vi igen, tar frem Job 35,14! De hilser (med all sikkerhed) tilbage til dig! Knus min ven!

Skicka en kommentar