RSS

Knäck, kakor, städning - allt ska göras..

Det är så härligt att komma hem till norrland flera dagar innan själva julafton. Man hinner ju med så mycket. En del av måndagen, gick åt till att gå på jakt efter en nyårsklänning, men som vanligt så hittar man först och främst inte det man vill ha. Men sen är det bara fullsmockat med folk att man desperat söker nödutgången efter tre butiker. Det slutade, ännu en gång, med att man tar sin tillflykt hos Ohlssons tyger, väljer ut det tyg man vill ha, och så syr man bara upp den modell man vill. Hel smart! Nu är den nästan färdig, bara fållningen som saknas. Men som man säger.. 'ropa inte hej förrän..' - allt kan ju hända när jag sitter vid symaskinen. Haha.. idag lyckades jag både med att sy fast fingret och bränna mig på strykjärnet. Men var inte orolig, det är inte så farligt som det låter. De flesta funktioner verkar fungera, än så länge. =)

Jag har även fått möjlighet att vara med på en julavslutning i den skola jag själv varit elev på, men även fritidsledare. Det är nu en del år sedan man själv var elev, men det är sig likt. Känns som det var förra året man spelade (mer eller mindre tvingad) i den ostämda blockflöjt-oktetten. Men det var charmigt att se att dom håller på traditionerna. Antalet är reducerat till bara en femteklassare, men han står där. Det är huvudsaken.

När allt var färdigt, och fikat i magen, kom "mina" kära fritidsbarn och totalt överrumplade mig. "Maria, kolla här, jag har tappat två tänder" - säger en liten grabb och plötsligt är det bara fem centimeter mellan mina ögon och hans mun. För en stund saknade jag mitt gamla jobb. Men man vet aldrig, kanske kommer jag tillbaka...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar