RSS

Dilemma med stort D!

Så var det fredag igen. Trots att jag är "ledig" går det rätt fort ibland. När man är sjukskriven så ska man ju försöka resa runt lite grann, och det gör jag. Förra veckan åkte jag med Mette till Norge ett par dagar. Och om en och en halv timme ska Mette och jag ta tåget till Aalborg! Tur att Mette också är "ledig" nu för tiden. Men vad händer egentligen i Aalborg? Ingenting skulle jag säga, som har så mycket fördomar om norra Jylland. Men det är det kända (ja, kända och kända är ju en definitionsfråga) syskonparet Søren och Niels som vi ska hälsa på. Dom var i Århus förra helgen, så då är det vår tur nu..

Men det är inte så att jag hellre vill vara sjukskriven istället för att arbeta. Absolut inte! Men när jag ändå inte kan göra något åt handleden, så ska man ju göra det bästa utav situationen.

Sen står jag inför ett stort dilemma som jag inte har någon aning hur jag ska kunna besluta mig för. Det är nämligen jul och nyår. Jag tycker inte om att planera så långt i förväg, men det är man nästan illa tvungen nu när de på jobbet säger att jag måste arbeta jul eller nyår. Förutom det så har jag fått erbjudandet att ge en konsert på nyårsafton här i Danmark. Det är ett helt fantastiskt erbjudande, som är enormt svårt att säga nej till. Men sen är det bara det att man gärna också vill vara med på Fridhems nyårsläger.. Puh, kan inte någon annan ta ens beslut för en gångs skull..??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ta ett själviskt beslut åt dig!! Jobba jul och kom hem till Vallen med oss över nyår!! Det blir kanon! Speciellt om Sara också väljer att göra likadant!! :) Välkommen!

/Mt

Anonym sa...

Jag kan fatta ett själviskt beslut till dig!! Med glädje! ;)

Jobba över jul i Danmark och åk hem till Vallen med oss över nyår! Det blir ju ännu bättre om Sara också väljer ett nyår i Vallen, för då träffas vi alla! :) Annars är risken stor att vi åker om varandra...

/Mt

Skicka en kommentar