RSS

Ett steg fram och två steg tillbaka

Söndagar är fantastiska!! Helger också. Men nu är ju alla dagar som helg för mig när man är sjukskriven, men söndagar är det bara något speciellt med.

Helgen har varit fylld med massa spännande saker. Fredagkväll började med två-rätters hos Frank, och som sedan slutade med att jag fick en inneboende gäst i form av kusin Ulrika hela helgen lång. Det har varit väldans roligt. Under lördagen slog jag nog rekord i antal besökta butiker och timmar nere på stan. Tänk att jag alltså klarade lite mer än två timmar av provhytter, kassaköer, folk som alltid ställer sig i min färdriktning och dessutom, på skrikande mage.

Lördagkvällen bjöd på underhållning. Först skulle Ruth, Ulrika och jag hitta på något i byn. Antingen skulle det förtäras en glass eller så något annat gott på ett café. Efter ett långt diskuterande fram och tillbaka med både deras fördelar och nackdelar, bestämde vi att det skulle bli café. Men inte nog med det, vi skulle ju hitta ett först. Eftersom ingen hade varit direkt på ett café i Århus förr, så skulle vi först hitta ett, men när vi kommit till det första, hade de så höga priser att vi hellre ville hitta ett annat. Och så fortsatte det café efter café... Efter vi vandrat centrum runt och lagomt nerkylda, satt vi inne i ett mysigt café med både kaffekopp, fantastiskt god chokladkaka och härlig bakrundsmusik. Inte nog med det, så fick jag också möjligheten att se andra halvlek mellan Danmark-Portugal i VM-kvalet. Det var underhållning. Men efter vad jag hört måste Sveriges match varit ännu mer nervpirrande.

... btw, gipsfri blev jag bara några få dagar. Osis. Jag blev tvungen att gå till farbror doktorn i fredags för att handen gjorde för ont då jag försökte använda den. Så då fick jag gips på igen och ska förhoppningsvis nästa vecka på magnetröntgen.. Trist att fortfarande gå sjukskriven. Men det gör att jag kanske nästa helg reser runt lite i DK och hälsar på ett par vänner =) Och det är ju roligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar