RSS

Ingen Afrika-resa =(

Så har även denna dag gått till ända. Jag har faktiskt haft fullt upp idag! Helt otroligt faktiskt. Först en tur på jobbet för att ha en allvarlig snack med chefen, som skulle gått jättebra om han bara kunde lyssna till mina goda idéer. Men det tvivlar jag på, då han plötsligt tagit semester utan att berätta det för mig. Vidare fortsattes kursen mot det "store torv", där min läkare håller hus under strikta kontorstider. Och som vanligt då jag är hos läkaren nu för tiden, så fick man inte särskilt goda nyheter. Min marathon långa tur fortsatte sedan till biblioteket och sist till mataffären. Men vid det laget hade jag hunnit glömma vad det var jag skulle köpa in. Ännu en gång står man som ett levande frågetecken med minimal aktivitet i det som kallas hjärnan. Jag tror jag har förtidsdemens.

Idag blev det också bestämt, tråkigt nog, att jag inte kan åka till Tanzania som jag hade tänkt göra om en månad. Bara på grund av att jag en kväll för länge sen hade en jacka som åkte in i mitt cykelhjul. Tips: Cykla aldrig med några lösa grejer fladdrandes, samtidigt som du pratar i telefonen. Eller sluta cykla för den delen, det är livsfarligt, som allt annat. Btw så ser jag inget slut på min tid med betongarm.

Kvällen tillbringades hos Frank i hans lyxlägenhet. Det är så härligt att man bara kan slänga sig i en av hans soffor, bli bjuden på allt vad onyttigheter är, lyssna på Stuart Townend och sedan bara snacka en hel kväll. Den stora bonusen är att han bara bor fem minuter bort. Det vill säga, man slipper många av de eländiga branta backarna som för övrigt finns överallt i Århus..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar