RSS

Helg med lite sömn

Vilken helg! Återigen vilken helg! Nordjylland har mycket mer att erbjuda än vad jag trodde. För en stund hade jag bestämt att flytta till Aalborg och bo där resten av mitt liv. De vänligaste och öppna människorna, de stora vidderna på landet och den lilla "Storskoven" - allt var bara helt fantastiskt! Och tänka sig, de hade faktiskt en hel del skog, så man kände sig precis som hemma!! Åh, vad jag längtar ut på landet. Bort från storstan med dess avgaser, och dess stressiga tempo och cyklister som inte flyttar på sig när man kommer.

Helgen stora nöje, att åka upp till Aalborg, ingick i Mette's och min avskedsvecka. Mette åker nämligen hem till Norge nästa vecka, och då bestämde vi att vi skulle göra massa impuls grejer denna sista vecka som vi aldrig fått gjort i vardagen. Som att åka upp till Aalborg och hälsa på Søren och Niels! Där bjöds det på underhållning som heter kvalité. Allt från skogsvandring till spelkväll och hygge hos ett äldre par som är de vänligaste människorna. Gårdagens stora händelse upplevdes på en pizzeria där vi både fick se försök till frieri varefter Mette's och min framtid i nordjylland blev planerade i minsta detalj. Hel komiskt.

Nästa impuls-grej Mette och jag gjorde på vår avskedsvecka var att ikväll gå på bio. Mette hade vunnit 250 kr för en bioupplevelse och när biljetterna var betalda hade vi 180 kr över till godis, läsk och popcorn. Då det var första gången vi går på bio i Danmark så skulle det självklart vara stil på det. Med över en och en halv liter läsk, tre stora godis påsar och 5,6 liter popcorn satte vi oss i salongens bästa stolar och såg "The Proposal" - en kanonfilm! När sedan eftertexterna började rulla hade vi själva svårt att komma upp ur de små stolarna, men nog fick vi märka, när allting var uppätet, att magen tillslut kan säga nej till onyttigheter. Det trodde jag inte jag skulle få uppleva, men känner ni inte igen det där att man egentligen inte har lust till godis, men man äter det ändå bara för att det ligger mitt framför ögonen och säger "eat me now"?

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Ett försök till frieri? De var inte överens då med andra ord? ;)

m.andertun sa...

Vi sa alla nej till Niels när han friade. Det blev ju en aning pinsamt när han ställde sig på knä inne i pizzarestaurangen, där vi dessutom hade fått restaurangens övriga gästers uppmärksamhet. =D

Skicka en kommentar