RSS
Nå. Så er det min tur til at skrive et bloggindläg på Marias blogg. Det forrige som blev skrevet var Sörens. Kommentaren der blev underskrevet med "mb" var også Sörens.. Måske er jeg ikke så forundret over at nogen mener de selv er smukke og tilträkkende - men at de blogger om det?! Jaja, Sören. Det er dejlig at höre at din selvtillid er iorden.

Jeg burde jo have skrevet dette bloggindläg på nynorsk. Men jeg er trät nu, og det skal bare gå stärkt. Ferie i Barcelona? Ja, det kan anbefales!! At danse, synge, lege, tale sammen, läse Bibelen sammen, bede sammen, opleve mosaik og Gaudi og Montjuic. Park Guell og Montserrat. Las Ramblas og Lang Lang. Lejecykler. Ondt i födderne. Spaghetti med ködsovs dag efter dag. Sove på sofaen med en röd dyne... Spille Apple og löbe rundt i Espanya city. Fällessang medens man vandrer langs havnen. Sjove fotografier dagen lang. Burger King efter otte timers vandring. Og så er Niels og jeg igang med bogen "Korset og springkniven". Maria vasker op. Sören törrer af. Niels laver middagsmad. Jeg rister bröd om morgenen...Og jeg har opgivet at läre at spille Whist. De andre mener nu at det er mägtig sjov. Katedraler og Sagrada Familiar. Metro og "World Trade Center". Glade ansigter og rullende spanske setninger time efter time. Lang Lang var fantastisk. Man bliver som nyforelsket... ahh suk- love you Beethoven! Og lidt parfyme i öjet inden er bare så dejlig rensende...

Og dem jeg rejser sammen med? Jeg tror de har det godt. Niels var lidt slöj igår. Idag har han dog igen spist for tre, som han plejer, så det er nok et godt tegn. Niels er ellers en fantastisk person. Han er glad og smilende og rigtig god at tale med. Han er livlig og flink. Jeg kan ikke andet end at sige tak for en rigtig dejlig uge sammen med den dygtige eksportstuderende aalborgenser! Gud velsigne dig Niels - jeg holder meget af dig!

Sören har det også godt. Han har efter en uge fået lov til at bevise at han ikke er när så stille og genert som man först tror! Han smiler. Og han synger. Sang efter sang. Han er tålmodig og hjälpsom. At have syn for hvad andre har brug for er lige Sören. Han kommer ilende hvis der er nogen der hänger lidt med hodet.. Tak for en rigtig skön uge sammen med den snart färdiguddannede bygningsingeniör. Gud velsigne dig Sören - jeg holder meget af dig!

Maria Maria Maria. Jeg kan ikke beskrive med ord hvordan Maria er. Hun er verdens bedste. Hun kan spille klaver. Hun er hjälpeplejer for sure aarhusianere. Hun kan udfordre drengene når det gälder sport, konkurranser og kortspil. Hun har väret i USA og i Norge. Og nu er hun i Danmark. Oprindelig fra Sverige. Hun er söd og smilende og glad. Og man kan ikke finde nogen bedre til lige at tage en snak med - hvis det er det man har brug for. Nej, jeg har ingen ord. Käre Maria - må Gud velsigne dig. Jeg holder meget af dig!

Er dette noget man skriver i en blog? Don't know. Nu gjorde jeg det alligevel. Tak for en herlig uge, og tak til Gud!

Salme 73, 23ff
Mette







0 kommentarer:

Skicka en kommentar