RSS

Viva la Rambla

Ja, njuter vi fortfarande i Barcelona. Igår kom dagen där vi intog gågatan La Rambla. Erövringen av Barcelonas gator kostade nästan blod svett och tårar. Jag letade efter en billig skinnjacka, så vi var tvungna att gå igenom samtliga butiker. I början var det stor energi, men när timmarna gick och fötterna ömma minskade energinivån. Humöret blev dock hållet uppe med sång, och till slut fann jag min skinnjacka.

Jag vill pröva någo skoj resten av bloggen. Jag skriver på danska och jag hoppas att ni förstår det där hemma. Efter den hårde dag i La Ramblas gågade valgte vi at skifte transportmiddel således at benene blev udskiftet med hjul. Vi tog med metroen til bymidten hvor vi lejede fire fine cykler. Med dem susede vi gennem byen. Vi satte kursen mod havnen, for at se "the beach" de smukke palmealéer og Barcelonas svar på World Trade Center. På vejen passerede vi Kristoffer Columbus - eller en afbildning af ham.

Vejret var ikke helt som vi havde håbet, det regnede og var koldt så vi forsögte at holde os lidt i törvejr, hvilket dog ikke var nämt. Derfor blev dagen også lidt kortere en planlagt. Efter en kort tur langs Barcelonas eksotiske strand. Så vi dog lige et par ekstra sevärdigheder - för kursen gik mod lejligheden.

Cyklerne vi havde lånt skulle först afleveres näste dag - de stjäler åbenbart alt hernede så vi fik besked på at låse cyklerne sammen samt at tage säderne af. Efter at vi havde sat os tilrette i lejligheden og fået varmen, ringede det pludselig på dören en venlig dame ville fortälle os at vores cykler stadig ikke var sikre. Derfor valgte vi den "lette" lösning idet vi bar de fire sammenhängende cykler op af den smalleste trappe i Barcelona, det så meget kunstfärdigt ud. Efter hård kamp lykkedes det dog at få cyklerne på plads - og de står nu i lejligheden så vi hverken kan komme ind eller ud, men sikre det er de.

Nå jeg skal löbe Mette er ivrig for at bruge computeren.


4 kommentarer:

m.andertun sa...

Hej Maria sikke en masse fantastiske oplevelser i har dernede. Det må väre dejligt at väre af sted med to så smukke, stärke og tiltalende unge mänd. Jeg missunder dig meget :) - eller når jo jeg er jo også selv med .... nu går det mod Lang Lang!!!!

mb

Anonym sa...

Nej hvor er du blevet god til dask - ha det godt

Guds Fred.

Olav

Anonym sa...

Det er rigtig skönt at jeg er sådan et fint menneske. Jeg föler mig bare rigtig rigtig god. Jeg tänker altid på andre först, og det betyder bare at jeg er den perfäkte mand! Eller hov, der er lige et par til jeg er mand endnu! Ifölge aviserne..jaja, jeg föler mig nu både voksen og ansvarlig! Det tror jeg også pigerne synes...

Sören

Anonym sa...

Et par ÅR skulle der stå...

Sören igen

Skicka en kommentar