RSS

Gott nytt år i Jesu namn

De hektiska dagarna i jul och nyår är avverkat. Helhärligt att vara hem-hemma, men också skönt att vara tillbaka i Århus. Flygturen till Danmark var en upplevelse. Först delar man flyg med skidlandslaget, och flyget mellan KBH-Aalborg fick man ett säte bredvid en pratglad, äldre dam. Det visade sig vara succé, för nu har jag en inbjudan till Grekland, om jag skulle få lust att resa dit någon gång. Själva nyårsfirandet firades på Nyt Liv's nyårsläger i Fjellerup, tillsammans med ca 70 danskar och ett par svenskar, och det var faktiskt inte så tokigt. Bra predikningar, massa trevligt folk att snacka med och snöbollskrig under pauserna (ja, snön ligger fortfarande i DK). Det enda mindre populära var att värmen inte var påslagen då vi kom.

Jag skulle stå för den musikaliska underhållningen, både till möten, men också under förtäring och helt solo. Det blev något improviserat då jag blev tillfrågad, klockan 23:55, om att spela ett preludium efter klockringningen vid midnatt. Men det löste sig fint. Mitt andra, något mer förberedda, stycke gick rätt bra. Det är ju tråkigt att det aldrig går så bra som när man övar själv. Men efter spelningen fick jag ett fantastiskt erbjudande om att spela på en konsert Nyt Liv arrangerar i vår. Att det kommer omkring tusen människor till konserten gör att man tvekar en aning innan beslutet fattas. Men tänk, va skojigt att få prova på det, och vilken upplevelse. Men å andra sidan, vilket nederlag om det slutar i katastrof.

Og så er Mette kommet tilbage til Danmark. Endelig. Hel vildt dejligt, og jeg skriver (prøver i hvert fald) på dansk, så at du gider læse igennem hele mit inlæg denne gang! Det er så herligt at ha dig her igen, i min bitte lille og lidt snavsede lejlighed. Jeg håber du kan holde den ud. Og jeg vil, og kan, for den delen, ju ikke lyve overfor dig, men jeg kommer altså at savne at du i fremtiden ikke tørrer af, da jeg har vasket op. Jeg er nok blevet helt forkælet de sidste par dagene..


Ända till er ålderdom är jag Denne, och till dess ni blir grå skall jag bära er.
Så har jag hittills gjort, och även i fortsättningen skall jag stödja er,
j
ag skall bära och rädda er.
Jes 46:4


1 kommentarer:

Anonym sa...

Ej, tak Maria! Hvor er det södt af dig at skrive på dansk så jeg også kan forstå! Men jeg läste altså det hele! :) Jeg kan også godt lide at väre i din lille snavsede lejlighed, og ja; forkälede er vi nok begge to... "It takes two...".. og "Vart skal vi.." kommer jeg til at savne, men vi kan jo ringe og synge til hinanden om morgenen, eller også spille en cd ind med disse fantastiske sange!

Du er bedst Maria, og vil du fortsätte at väre det så: BLIV I DANMARK!

;) kram

Skicka en kommentar