RSS

So long, farewell

Jag är tillbaka på jobbet i full galopp, och plötsligt inser jag att min fritid har drastiskt ransonerats. Man har tyvärr inte den samma frihet, men det är absolut härligt att ha något att fördriva tiden med igen! Men man hinner knappt komma in i arbetsrutinerna, förrän man har semester. Imorgon beger vi oss ner mot en aning varmare breddgrad, Barcelona. Inte för att temperaturen är något att hurra för, men hade vi velat åka på solsemester, kunde vi ju lika gärna gå i solarium. Det ger ju samma effekt. Under en vecka ska vi utforska Barcelonas in- och utsida, och det blir helt säkert många intressanta upplevelser. Jag längtar som ett litet barn, nästan så det pirrar i magen.

Puh, men det är många grejer som ska ordnas innan. Tvätta kläder, hitta passet och kameran - som alltid gömmer sig när man behöver dem, för att sen tala om packningen! Och jag är som självklart ute i alldeles för sen tid. Men det brukar ju lösa sig. Det gör nog ingen skada om jag glömmer en av mina väskor och råkar det bli packat en väska för mycket än tillåtet, är det bra man har tre medresenärer!

"Jesus sade: 'Amen säger jag er: Ingen lämnar hus eller bröder eller systrar eller mor eller far eller barn eller åkrar för min och evangeliets skull utan att få hundrafalt igen. Här i världen får de hus, bröder, systrar, mödrar, barn och åkrar, mitt under förföljelser, och i den kommande tidsåldern evigt liv.'" - Mark 10, 29-30


1 kommentarer:

Anonym sa...

Maria Maria Maria! Nå reiser vi snart!! Yeah yeah yeah Barcelona here we come! Blir superdupert:D

Ja, om vi så mister alle mennesker på jorden, så har vi himmelen igjen, med en evig arv. Med Kristus og alle brødre og søstre herfra! Halleluja!

mb

Skicka en kommentar